image_pdf

Opfyldelsesgrad

Opfyldelsesgraden hjælper dig med at få overblik over, om du har planlagt de visiterede minutter for en serviceaftale – eller færre eller flere.

Den viser dig også, om du har planlagt minutterne på de tider af døgnet, som visitationen ønsker (dag/aften/nat).

Hvis du holder musen over en af de beregnede opfyldelsesgrader, så får du mere information om den:

Hvis du har planlagt lige præcis så mange minutter, som er bestemt af serviceaftalen, bliver opfyldelsesgraden grøn. Hvis du har planlagt for få minutter, bliver den gul. Hvis du har planlagt for mange minutter, vil den blive rød:

  • Kun besøg i grundplanen tælles med
  • Det er besøgets tidspunkt som afgør, om besøgets minutter tælles med i dag-, aften- eller nattevagten – ikke serviceaftalens tilladte tidsrum

Eksempler:

  • Serviceaftalen siger “1 gange 35 minutter hver uge”.
    Der er lagt 7 minutter i grundplanen hver dag svarende til 35 minutter på en uge.
    Derfor siger opfyldelsesgraden “35/35” – altså 35 minutter ud af de visiterede 35 minutter er planlagt.
  • Serviceaftalen siger “10 minutter i dagvagten og 20 minutter i aftenvagten hver dag”.
    Der er lagt et grundplansbesøg på 10 minutter hver morgen kl. 8.00 og et grundplansbesøg på 15 minutter hver dag kl. 15.30.
    Hvis kl. 15.30 er i jeres aftenvagt, siger opfyldelsesgraden “Da: 10/10, Af: 15/20”. Hvis det er i jeres dagvagt, siger opfyldelsesgraden “Da: 25/10, Af: 0/20”. (Se nederst angående inddeling af døgnet).
  • Serviceaftalen siger “30 minutter i dagvagten hver uge”.
    Der er lagt et grundplansbesøg kl. 21 på 10 minutter hver dag.
    Opfyldelsesgraden siger “Da: 0/30, Af: 70/0”, fordi der er planlagt 70 minutter i aftenvagten, selvom der er visiteret 0 minutter om aftenen, og fordi der ikke er planlagt minutter i dagvagten, selvom der er visiteret 30.

OBS. Inddelingen af døgnet i dag-, aften- og nattevagt kan konfigureres efter ønske. Som udgangspunkt er de defineret sådan:

  • Dag: 7:00-14:59
  • Aften: 15:00-22:59
  • Nat: 23:00-06:59

Denne inddeling har kun betydning for beregningen af opfyldelsesgraden.