Intern tid

Opret intern tid #

Intern tid kan konfigureres i ”Intern tid”-fanen under administration. Knappen “Opret liste for organisatorisk enhed” bruges til at oprette et nyt område – hvis man fx både har rengøring og pleje som organisatoriske enheder. Inde under hvert område kan man så oprette de enkelte aftaler til intern tid som fx “forberedelse”, “oprydning” osv. Hvis man ikke har så mange forskellige interne aftaler kan man evt. nøjes med at oprette dem under hele organisationen, så de kan bruges alle steder. Åbn et område med dobbeltklik og opret de interne aftaler. De ligner de normale serviceaftaler med frekvens osv.

Planlæg intern tid #

For at bruge aftalen i planlægning vælges “Intern tid” i stedet for “Kunde i fokus” nederst. Her vælges et område og man får en liste med de interne aftaler, der er oprettet for det område. De kan trækkes ind i kalenderen som de øvrige aftaler. Aftalerne kan også ses inde i Serviceaftaler-fanen.

Ad hoc / enkeltaftaler med intern tid #

Hvis der kun skal laves et enkelt internt ”besøg” uden gentagelser, kan der oprettes ét ad hoc ved at dobbeltklikke i dag-til-dag kalenderen. Her vælges det interne område som kunde (dvs. fx Virksomhed A/S eller Rengøring) og en intern aftale kan vælges. Sættes der flueben i “enkeltaftale” kan man oprette et enkeltbesøg uden aftale. Så skrives titlen på ”besøget” i besøgsnotefeltet.